Thailand

Nu tänkte jag berätta om hela Thailand resan.

Vi åkte ganska tidigt på morgonen på julafton alltså 24 december. Kom fram dagen efter eftersom det är 6 timmars tidskillnad där. Då väntade våra kompisar på oss när vi kom fram och ja vi kom typ fram på kvällen så vi fick vårt hus som vi bodde i och packade in sen gick till resturangen med våra kompisar och åt middag. Ska inte berätta varje dag i detalj men ja vi hade super kul, vi badade, surfade och så. Sen har ju jag hållt på att ta mitt dykcertifikat och då skulle jag och min kompis, hennes syster och mamma gå ner från stranden med vår dyk grupp typ och göra lite övningar och simma lite och dagen efter skulle vi upp tidigt och åka ut med en båt med massa andra för dom skulle snorkla vi åkte typ båt i 4 timmar men när vi kom fram dök vi första dyket och det gick bra och vi kollade på alla fiskar. Sen skulle vi göra nästa dyk och det var sista dyket tills jag hade ceritfikatet Open Water Diver heter det och det gick bra. Sen när vi skulle hem var dte verkligen storm på havet så då stannade vi och det var massa prat och så. Sen sa dom att vi skulle få övernatta och då hade dom fixat tält på en ö, det bodde flera där och det fanns en resturang och ett shopping ställe faktiskt så vi shoppad elite där, haha. Det kommer en Thailand haul så ni vet. Men då sov vi där sen sa dom att vi skulle upp klockan 6 på morgonen då gjorde vi det och det var fortfarande lite storm sen sa dom att vi skulle vänta i 2 timmar då gjorde vi det och då var dte några i vår grupp som skulle ta flyg och sånt samma dag så dom fick åka paradise hette det. Men vi andra skulle till en annan ö så då kom en båt och körde oss dit och det var en liknande ö med lite shopping och resturang och sen därifrån så sa dom att vi kunde åka hem nu så då gjorde vi det. Vilket äventyr, haha. Och vi hade ju inga kläder med oss alltså vi åkte ju dit i bikini och sånt och inga tandborstar och sånt. Men när vi kom hem så åt vi middag sen var det nyår och det var superkul och ja. Sen fortsatte vi bada och dom som körde båten blev vi typ kompis med sen alltså jag och Astrid och dom gav oss armband och sånt, haha. Sen igår åkte vi hem och vi kom hem inatt. Det var min Thailand resa och det har varit super kul och det kommer snart bilder och haul. Kram :)